Back
Next
BEZPIECZEŃSTWO
Ocena Euro NCAP - 5 gwiazdek
Podczas ostatniej rundy testów Euro NCAP (European New Car Assessment Program), Outback został nagrodzony maksymalną, pięciogwiazdkową oceną sprawności systemów bezpieczeństwa.
Pierścieniowe ramy wzmacniające nadwozie
Pierścieniowe ramy wzmacniające podnoszą wytrzymałość kabiny w obszarze od dachu przez drzwi i słupki, aż do podłogi. Rozwiązanie to pozwala na zmianę kierunku i rozproszenie energii uderzenia na elementy umieszczone z dala od pasażerów. Jest to także rozwiązanie wzmacniające, a jednocześnie czyniące lżejszym podwozie, co również poprawia bezpieczeństwo jazdy.
Poprawiona widoczność
Szkielet nadwozia został zmodyfikowany, tak aby poprawić widoczność, zmniejszając "martwe pola" widzenia. Ponadto boczne lusterka są teraz zamocowane na powierzchni drzwi, a w przedniej ich części znalazły się trójkątne okienka. Rozwiązanie to również zmniejsza "martwe pole" widzenia i poprawia widoczność.
PAKIET "ADVANCED" (Zaawansowany pakiet bezpieczeństwa)*1
PAKIET "ADVANCED" dla zwiększonego bezpieczeństwa na drodze, zawiera dwie innowacyjne funkcje: HBA i SRVD. HBA (High Beam Assist) samodzielnie przełącza przednie reflektory między trybami świateł mijania i drogowych - w zależności od prędkości, warunków na drodze - po to, aby nie przeszkadzając innym użytkownikom drogi, sprawić że będzie ona dla Ciebie bardziej widoczna. Z kolei SRVD (Subaru Rear Vehicle Detection) wykorzystuje czujniki umieszczone dookoła samochodu, by ostrzegać Cię, że w martwych polach widzenia znajduje się inny pojazd (dla bezpieczniejszej zmiany pasa ruchu) oraz powiadamiać o obiektach z tyłu samochodu, kiedy wykonujesz manewr cofania.
Fotele, pasy bezpieczeństwa i poduszki powietrzne*2
W każdym Outbacku standardowo montowane są przednie, przednie - boczne, kurtynowe poduszki powietrzne*2 oraz kolanowa poduszka powietrzna*2 kierowcy. Pasy bezpieczeństwa mają regulację wysokości mocowania, napinacze utrzymujące pasażerów pewnie na właściwym miejscu i ograniczniki napięcia, które zmniejszają maksymalne siły obciążające klatkę piersiową w czasie zderzenia.
Budowa nadwozia chroniąca kabinę
Każde Subaru sięga ponad standardowe rozwiązania, gdy chodzi o bezpieczeństwo pasażerów. Poziomy układ silnika SUBARU BOXER, budowa skrzyni biegów oraz sposób mocowania podzespołów mają takie właściwości, że w razie zderzenia czołowego zespoły te "chowają" się pod samochód, nie dostając się do wnętrza kabiny.
Adaptacyjny tempomat
Adaptacyjny tempomat, funkcja systemu EyeSight, oprócz "tradycyjnej" funkcji zwykłego tempomatu, ma za zadanie utrzymanie zadanego dystansu od pojazdu poprzedzającego. Gdy stereoskopowa kamera wykryje inny pojazd przed naszym, adaptacyjny tempomat dostosuje naszą prędkość (a tym samym odległość), sterując zachowaniem silnika, skrzyni biegów i hamulców. Funkcja adaptacyjnego tempomatu działa w zakresie prędkości od 0 do 180 km/h. Została zaprojektowana do pracy na autostradach, drogach szybkiego ruchu i podobnych. Ponieważ jedną z funkcji adaptacyjnego tempomatu jest nie tylko rozpoznawanie prędkości i odległości od poprzedzającego pojazdu, ale także działania jego świateł STOP, sprawdza się on bardzo dobrze w szosowej jeździe typu "stop - go", istotnie zwiększając komfort podczas długich podróży.
Asystent pasa ruchu
Funkcja asystenta pasa ruchu działa dwojako. Jeśli przy prędkości powyżej 50 km/h zaczniesz (nieumyślnie, na przykład pod wpływem zmęczenia) wyjeżdżać poza krawędź swojego pasa ruchu, EyeSight ostrzeże Cię sygnałem dźwiękowym i informacją na wyświetlaczu, abyś powrócił na właściwy pas - jest to funkcja Lane Departure Warning. Gdy natomiast, pod wpływem zmęczenia czy dekoncentracji, przy prędkości powyżej 60 km/h, Twój pojazd zacznie "pływać" wewnątrz pasa ruchu, uaktywni się podobne ostrzeżenie, tym razem dla funkcji Lane Sway Warning.
Informacja o ruszeniu poprzedzającego pojazdu
Jeżeli Twój Outback zatrzyma się za pojazdem poprzedzającym (np. na światłach), a następnie ten pojazd odjedzie, EyeSight ponagli Cię przy pomocy sygnału dźwiękowego i informacji na wyświetlaczu, dając Ci znak, że możliwa jest kontynuacja jazdy.
Antykolizyjne zarządzanie przepustnicą
Jeśli samochód stoi przodem do przeszkody, a w wyniku pomyłki zamiast biegu wstecznego włączony jest "Drive", oraz kierowca wciska pedał gazu, EyeSight ostrzega kierowcę przy pomocy sygnału dźwiękowego i informacji na wyświetlaczu a następnie znacznie ogranicza moc silnika. Ta funkcja ma pomóc uniknąć omyłkowego wjechania w przeszkodę.
Antykolizyjny asystent ominięcia przeszkody
Jeśli podczas aktywacji przedkolizyjnego hamowania awaryjnego kierowca próbuje wykonać manewr omijający, EyeSight zmienia charakterystykę VDC, aby jak najbardziej pomóc kierowcy przy skręcie.
Przedkolizyjne hamowanie awaryjne*3
Funkcja przedkolizyjnego hamowania awaryjnego wykrywa zagrożenie kolizją z pojazdem lub inną przeszkodą przed Twoim samochodem i działa w 3 etapach. Najpierw, EyeSight ostrzega kierowcę przy pomocy sygnału dźwiękowego i informacji na wyświetlaczu o zagrożeniu. Jeśli kierowca nadal nie reaguje, EyeSight uruchomi wstępne hamowanie, a następnie, w 3 etapie - hamowanie awaryjne. W każdym z 3 etapów działania funkcji przedkolizyjnego hamowania awaryjnego, kierowca cały czas może samodzielnie próbować uniknąć zderzenia - na przykład poprzez próbę ominięcia przeszkody lub hamowania awaryjnego. W takiej sytuacji, EyeSight uruchomi odpowiednie podsystemy*3, aby jak najlepiej pomóc w uniknięciu zagrożenia kolizją.
System kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy (VDCS)
System kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy wykorzystuje zestaw czujników, przy pomocy których śledzi i analizuje, czy pojazd porusza się torem jazdy zaplanowanym przez kierowcę. Jeżeli opony ślizgają się, lub na skutek przekroczenia granicznej prędkości samochód porusza się niewłaściwym torem jazdy, następuje zmiana rozdziału momentu napędowego przez AWD, dostosowywana jest moc generowana przez silnik i wykorzystywane są odpowiednio hamulce w każdym z kół oddzielnie. Wszystkie te procedury łącznie mają za zadanie utrzymać samochód na zadanym torze jazdy.
Aktywne sterowanie momentem napędowym (Active Torque Vectoring)
Aktywne sterowanie momentem napędowym pomaga prowadzić precyzyjnie, a jednocześnie bardziej zbliżać się do limitu wykorzystania samochodu. Gdy wchodzisz w zakręt i gdy zaczynają działać boczne siły bezwładności, ATV używa jednocześnie hamulców i momentu napędowego silnika w ten sposób, by dostarczyć mniej momentu do wewnętrznych kół, zaś więcej do zewnętrznych. Działanie to ułatwia jazdę w zakrętach i sprawia, że prowadzenie staje się bardziej precyzyjne pomagając utrzymać wybrany tor jazdy. ATV działając w powiązaniu z VDCS ułatwia unikanie niebezpiecznych sytuacji drogowych, zwiększając poczucie bezpieczeństwa.
Robert Ustarbowski
Szef działu sprzedaży

tel. kom. +48 501 618 667

robert.ustarbowski@gdansk.subaru.pl

Filip Olbromski
Specjalista ds. Sprzedaży Samochodów

tel. kom. +48 570 303 189

filip.olbromski@gdansk.subaru.pl
Michał Ratowski
Specjalista ds. Sprzedaży Samochodów

tel. kom. +48 797 061 451

michal.ratowski@gdansk.subaru.pl
SsangYong Gdańsk - Zdanowicz
Serwis i części
Testy, artykuły
Promocje
PHU ZDANOWICZ Sp z o.o. 80-314 Gdańsk al. Grunwaldzka 256A, zarejestrowaną w rejestrze przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonym przez Sąd Rejonowy Gdańsk-Północ w Gdańsku Wydział VII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000220174, posiadającą NIP 584-236-85-59